Let's get physical: de perfecte home gym creëer je zo | Decoranda veranda's Decoranda

Let’s get physical: de perfecte home gym creëer je zo

De start van de lente en de nakende zomer doen ons vaak – nog meer dan op Nieuwjaarsdag – goede voornemens maken. We beginnen aan de lenteschoonmaak in huis, volgen een detoxkuur en haasten ons naar de fitness om de overtollige feestkilo’s eraf te krijgen. Maar toegegeven: vooral dat sporten is geen eenvoudige opdracht. Een sportplek dichtbij huis en een motiverende omgeving kunnen daar verandering in brengen. En die extra motivatie kunnen we wel gebruiken, toch? Wij gingen op zoek naar enkele tips om je eigen home gym te creëeren!

Geen zin om na de werkuren door weer en wind naar de fitness te trekken? Zit je liever in eigen tuin te genieten van de eerste zonnestralen tijdens het kostbare weekend? Dan is een garden house de ideale oplossing om thuis aan het sporten te gaan!

Bring the gym to your garden

Fitnessabonnement? Niet nodig. Het is soms lastig om je na het werk nog naar de fitness te sleuren. Dat hoeft nu niet meer, want je kan gewoon een fitnesszaal in je eigen huis – of nog beter, tuin – installeren. Een garden house van Decoranda kan perfect ingericht worden als home gym. Met bijvoorbeeld een crosstrainer, loopband of enkele krachttoestellen als een bench press of een squat rack kom je al een heel eind. Vul aan met een springtouw, functionele bal of kettle bells. Wedden dat sporten met zo’n prachtig zicht op de tuin niet meer als een verplichting aanvoelt? Extra voordeel: je hoeft de toestellen niet te delen met andere fitnessers!

Sportief ontspannen

Je Decoranda-garden house kan ook perfect dienst doen als yoga- en ontspanningsruimte. Benodigdheden? Ontspannende muziek, een verfrissend drankje en een yogamatje. Eenvoudiger kan het niet. Omgeven door groen, op een rustig muziekje, doe je je favoriete yoga-oefeningen. Een beginner? Er zijn tal van apps om oefeningen te volgen of YouTube-kanalen van bekende yogi’s die je alles stap voor stap uitleggen.

Healthy food

Na al die beweging heeft je lichaam natuurlijk goede voeding nodig om te herstellen. Combineer altijd een bron van koolhydraten (rijst, pasta, quinoa, aardappelen) met proteïne (gevogelte, vis of voor de vegetariërs onder ons tofu, eieren, linzen en kikkererwten) en groenten. Zorg ervoor dat er voldoende kleur en variatie in je voedingspatroon zit en wissel vaak af tussen verschillende soorten koolhydraten, proteïnen en groenten. Oh, en vergeet jezelf niet af en toe te belonen: chocolade mag (op z’n tijd) en is goed voor body & soul!

Datum:

Contactformulier

Stel hier uw vraag, maak een afspraak of vraag vrijblijvend een offerte.






Onze locaties

Stel hier uw vraag, maak een afspraak of vraag vrijblijvend een offerte.